keskiviikko 13. huhtikuuta 2016

Kiitollisuus


Kiitollisuus on vaikea laji..

.. sen taitaessa, onnellisuus on moninkertaisesti verrattomampaa. Mielestäni onnellisuus on laajempi käsite kuin vain onnelliselta tuntuva olotila. Kiitollisuuden opetteleminen ja sen oivaltaminen elämäni vastoinkäymisten kautta on muokannut minusta ihmisen, joka arvostaa henkistä pääomaa ja sisäistä vahvuutta entistä enemmän. Moni on murehtinut ja ihmetellyt jaksamistani pääsykokeisiin lukemisen suhteen, kun lähipiirissäni on tapahtunut viime aikoina niin paljon suuria asioita. Olen kuukauden sisään saanut kuulla ystäväni sekä isoisäni poismenosta. Olen elänyt valtavien myrskyjen ja tunneskaalojen keskellä. Tiedostan, että mieleni suojelee minua fiksulla tavalla siten, etten pysty käsittelemään kaikkea tapahtunutta yhdellä kerralla, vaan pikku hiljaa. Kaiken tämän valtavan surun keskellä saan onneksi turvautua kaikkivaltiaan Jumalan käsiin. Ilman häntä en olisi mitään.
 
Toisaalta pääsykokeisiin lukeminen on pitänyt minut rytmissä ja virkeänä, toki valehtelisin jos väittäisin, että lukeminen tuntuisi joka päivä hassun hauskalta pikkupuuhalta. Onneksi tässäkin ryhmän tuki ja päätavoitteen mielessä pitäminen tsemppaa mua maksimaalisiin tuloksiin. Välillä niitä maksimaalisia oppimistuloksia yritetään saavuttaa päikkäreiden ja hölkkälenkin voimin, tai Bachelor Suomen ennakkojaksopalkintoa odotellessa. Mainitakseni muutaman sanan vielä Armanin jakson Suomen kodittomista, olin ihan todella järkyttynyt ja poissa tolaltani kyseisen jakson jälkeen. Itkin hulluna ja sydäntä puristi ''Täällä Pohjantähden alla'' loppuhalauksen kohdalla. Onneksi sain olla silloin yksin kotona..
 
 
Tänään ollaan vietetty Siiri-hymykuoppasuun 21 v synttäreitä itse syndesankarin, Emilian ja Iisan kanssa. Jo koulussa Siiri hauskuutti meitä löytämällä pitkän hiuksen ruoastaan ja dramaattisella ilmeellään (suu apposen auki) tiputtamalla hiuskarvan lattialle samalla pettyneesti tokaisten: ''Tänään on mun synttärit''. Ottakaa tähän lausahdukseen mielikuva BB-Nikon itkuraivoista pinkin paidan kommentoinnista hänen synttäripäivänään.
 
 
Oon kiitollinen mun perheestä, aviomiehestä, ystävistä, sotkuisesta kodista, uudesta Adidaksen repusta (minkä kävin saunatakkini kanssa noutamassa aamulla postipatelta hammastahnat otsalla), aurinkoisita päivistä ja terveydestä. VAKAVA-porukasta, kouluruoasta (paitsi kalasta), valokuva-albumeista ja kannustavista sanoista.
 
Mistä sinä olet kiitollinen juuri tänään? ♥
 
- Ina
 


9 kommenttia:

  1. Ihanan kiitollinen olet. <3 Tänään olen kiitollinen ainakin aurinkoisesta aamusta, rauhassa juodusta aamukahvista ja tulevasta lounaasta yksin eli sitä kuuluisaa omaa aikaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai että! Kiitos ♥ Ja lähes täydellisyyttä hipovalta kuulostaa teikäläisen rauhalliset aamusumpit ja autuas oma aika vielä siihen päälle. Buèno! ;-)

      Poista
  2. Ina, vitsi että olet ihana! Mä karsin tosi suuren osan mun sosiaalisen median seurattavista pois, ja jätin jäljelle vain ne mulle energiaa ja inspiraatiota antavat. Sä oot yks niistä, joka jäi lukulistalle (sun blogi on siis ensimmäinen ikinä mitä oon aktiivisesti alkanu seurailemaan) ja oon ihan älyttömän ilonen siitä, että oot jatkanut kirjottelua blogibreikin jälkeen <3
    Ja kiitollisuudesta - se on kyllä yks onnellisuuden peruspilareista. Kun oppii olemaan sekä pienistä että suurista asioista kiitollinen, on täällä maailmassa ihan huomattavasti kevyempää taapertaa etiäppäin.

    Rakkautta ja siunausta sun päiviin<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi vie miten ihana ja kultainen kommentti! ♥♥ Oon ihan otettu näistä. Aivan mahtavaa, että kuulun sun seurattavien listaan ja mun tekemisiä/kuulumisia on kiva lueskella pidemmän blogibreikin jälkeenkin. Muistan sun blogin kun kävin vilkaisemassa, oon kans lueskellu sun blogia aikoinaan! ;-) Nimi oli heti oikeen tuttu. Ja oikeassa oot siinä, että mielummin karsii kaikki negatiivista ajattelua lisäävät ihmiset/asiat pois päiväjärjestyksestä. Kiitollisuus ei ole itsestäänselvä taikka helppo ajattelutapa, mutta siihen tietoisesti pyrkiminen on jo suuri askel. Siunausta ja ihanaa kesän odotusta sinulle Elina!! :-) x100

      Poista
  3. kuinka paljon pidätte samulin kanssa yhteyttä jos sinä olet viikonlopun ajan esim. tampereella tai jossain toisella paikkakunnalla? laitteletteko paljon viestejä, soitteletteko vai laitatteko esim. vain hyvänyön viestit? :)

    VastaaPoista
  4. sä oot kyllä sellanen ilopilleri ja voimaa antava nainen että oksat pois! ♥

    mä oon kiitollinen mun rakkaasta aviomiehestä joka on jaksanu mua hoitaa kuumeen kouruissa pian viikon. lisäksi oon kiitollinen mun äidistä, joka on käyny kokkaamassa täällä, kun mä en oo pysyny tolpillani ja juhani on ollu pidempään töissä. äiti on myös käyny hakemassa mulle särkylääkettä, nenäliinoja ja kurkkupastilleja. mun ystävistä, jotka on käyny lenkittämässä meidän kahta ADHD koiraa, jotka olis varmaan hyppiny seinille täällä jos eivät olis päässeet ulos. mun ystävät vielä kaiken lisäksi siirsi meidän koirien ulkotarhan niin, että terassilta pääsee suoraan juoksemaan sinne. jos siis kukaan ei oo päässy käymään täällä, niin oon saanu sohvalta vaan kurkottaa käden terassin ovelle ja koirat on saanu juosta tarhaan temmeltämään. oon kiitollinen, että ens viikolla pääsen toista kertaa elämässäni helsinkiin tyttöjen reissulle mun parhaan ystävän kanssa kattomaan antti tuiskua - fanityttöjä jo vuodesta 2003 ;)

    VastaaPoista
  5. Maistuisko hapansilakka? Ootko kuullut tämmösestä ruotsalaisesta herkusta?

    VastaaPoista