keskiviikko 21. kesäkuuta 2017

Kuulumiset 3,5kk jälkeen

Minä täällä.. todella pitkän ajan jälkeen.☻ Tai enhän mä oo lakannut olemasta tai elämästä tänä aikana, vaikka totaalista hiljaiseloa blogin puolella onkin ollut. Sanotaanko näin, että hepsankeikka-Inanen on ottanut henkistä voimistelua & spurttia pääsykokeisiin lukemisen muodossa tämän kevään aikana. Hurlumpsis, oonkohan mä edes kertonut blogin puolella mitä alaa aion hakea kevään yhteishaussa? Puheviestintää. Teoriakokeesta selvittiin sen verran hyvin, että olin muutama viikko sitten hakuprosessin 2.vaiheessa eli soveltuvuuskokeissa haastattelussa sekä pitämässä 5 minuutin puhetta tuomarikaartille. Ja wau vinde se fiilis, kun sain tietää että mun itsenäisen opiskelun päättelemä, rankka teoriapainotteinen ponnistelu tuotti tulosta ja sain mahdollisuuden päästä näyttämään persoonaani soveltuvuuksissa. Pompin kirjaimellisesti tasajalkaa ja kiitin Taivaan Iskää Hänen hyvyydestään. Riemu repesi soitellessa läheiset läpi, enkä muista nauroinko vai itkinkö onnesta. 

Lopulliset koulutulokset tulevat vasta kesäkuun lopussa, joten vielä joudun hetken elämään täydellisessä jännitysnäytelmässä tämän tiedon osalta. Tottakai pettymys tulee olemaan suuri, jos en koulupaikkaa saa tänä vuonna. Samalla tiedän, että asioiden on tapana järjestyä. Luotan siihen, että elämä kantaa ja Jumalan hyvä tahto saa tapahtua. Aina se ei ole helppoa, mutta minulla on rauha tämän asian puolesta.
Vaikka suurimmaksi osaksi kulunut kevät on sisältynyt armotonta lukemista (sekä töitä) ylä- ja alamäkineen, olen mä silti ihmisiä nähnyt ja nauttinut arjen pienistä iloista, kuten ystävien seurasta. Vappuna sain kutsun päästä leipomaan Miisan kanssa ihka ekaa kertaa omatekoisia vappudonitseja ja niistä tuli tottakai ihan naurettavan hyviä. Katso leikkisä vappuvideo tämän linkin alta. Tehtiin myös Liisan & Roosan kanssa ikimuistoinen reissu Petroskoihin (lue: Ilmajoelle) ja monen monet insidevitsit jäi tästä viikonlopusta käteen. Vaikka oltiin välillä iltaseltaan hiukan ylivirittyneessä tilassa, oli hauska nukkua ylämökissä kun sauna lämmitti selustaa. Käytiin myös Seinäjoen Illan järjestämässä ''Isä meidän''- tapahtumassa, joka tuli todella tarpeen. 
Tämän kesän aikana oon oppinut enemmän elämään hetkessä. On sanomattakin selvää, ettei järkevää kiintopistettä huomiseen ja tulevaisuuteen pidä unohtaa, mutta jos oikein mietitään niin ainut mitä meillä on - on tämä hetki. Oon fiilistellyt sadepäiviä, kun silloin oon voinu mennä naapurissa sijaitsevaan kirjastoon lainaamaan uudella kirjastokortilla mielenkiintoisia kirjoja. Nukahtaa salaa vahingossa päikkäreille päiväpeiton päälle ja herätä ystävän puhelinsoittoon. Miksi muuten se toinen osapuoli aina tunnistaa sun äänestä että oot nukkunu, vaikka kuinka yrität esittää reipasta ja skarppia langan toisessa päässä? :-D Mulle käyny noin monasti, hahah.
Maaliskuussa kävimme aktiomatkalla Albaniassa ja toukokuussa sanottiin heipat (mutta ei hyvästejä♥) raamattukoulun porukalle. Tuntuu, että vasta jälkikäteen hoksaa miten upea edeltävä vuosi onkaan ollut. Oon saanut aamut hyvin liikkeelle rohkaisevassa ilmapiirissä samalla kuunnellen ajatuksia herättäviä opetuksia. Oon oppinut tuntemaan itseäni paremmin ja sitä kautta tutkiskelemaan enemmän oman sydämeni tilaa. En oo täydellinen ihminen, hyvin kaukana siitä. Joinakin päivinä tuntuu, että kelpaanko mä tällaisena vajavaisena ihmisenä edes Jumalalle. On ollut mieletöntä saada kokea niin suurta Jumalan rakkautta ja armoa tämän vuoden aikana. Jokainen vuoden päivä ei ole ollut aurinkoinen, mutta jokainen päivä on sisältänyt toivoa. On turvallista askeltaa johdatuksessa, vaikka välillä tää maailma koettaa huutaa täysin vastakkaista sanomaa sun päälle. Päivä uusi on kokonaisvaltaisen elämän opin aukeama. Toisena päivänä tapahtumaketjut eivät saa ymmärrystä mielen sopukoissa, kun taas huomispäivänä tarina näyttäytyykin vähän kokonaisempana. 
Oon ihastellut kesäistä Tamperetta sydän sulana, syönyt Fazerin herkullista aamupalaa hyvässä seurassa pitkään ja hartaasti, ollut ystävän ylppäreissä ihanassa pohojalaismiljöössä, viettänyt tärkeitä hetkiä kummilasten kanssa ja valvonut auringonnousuun asti. ♥
Toivottavasti teitä on vielä siellä. Kirjoita ''hepsala'' tai kommentoi jotain mitä mielessäsi liikkuu, olisi todella kiva kuulla teidän kuulumisistanne!☻ Rehellisesti sanottuna mulla on ollut blogia melko ikävä. Oon nostattanut kirjoittamisen kynnystä ja samalla mielen alueella omat vaatimustasot ovat liitäneet kohtuuttoman korkealle. Ehkä parasta mitä tässä välissä oon sisäistänyt on se, että teen vain ja ainoastaan asioita jotka tuntuu musta oikeilta. Tarkoitan tällä sitä, että en halua kirjoittaa väkisin blogia ja yrittää pysyä ilman vilpitöntä sydäntä blogimaailman kovassa kelkassa mukana. Toivon, että pienet ajatukseni voisivat ilahduttaa tai koskettaa teitä - herättää ylipäätään jotain tunteita. Mä kasvan koko ajan ja samalla tää blogi mun mukana. Ja haluan pitää teidät matkassa mukana, toivottavasti ootte vielä osana tätä, mikä sai alkunsa yli 7 vuotta sitten 14-vuotiaan nuoren tytön sydämessä. 

- Ina

37 kommenttia:

  1. Hepsala! Täällä mie joka olen ollu matkassa koko 7 vuoden ajan. -s

    VastaaPoista
  2. Mäki oon ollu mukana nää 7 vuotta! Sun blogi oli silloin leppari ja on nyt taas. Oikeesti muistan et olin aidosti tosi surullinen ku aikanaan lopetit xd Ollaan sun kaa saman ikäsiä Ina ja hassua ajatella ku tavallaan tunnut mulle joltain kaukaiselta lapsuudenkaverilta ku oon lukenu blogia niin kauan (vaikka en väitä et tuntisin sua siis oikeasti mutta ainaki tän blogi-Inan :)). Oli maailma aika erilainen silloin ylä-astelaisena teininä haha!
    Mutta ehkä kommentin pointtina, että ihana lukee taas sun juttuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau! On kyllä järkyttävän ihanasti sanottu, ai että miten paljon tää sykähdytti mun sydäntä. ♥♥♥ Hahah, eiks olekin kuule jännä. Tavallaan ku sitä seuraa toisen ihmisen elämää ja on seurannu jo vuosia sosiaalisen median kautta niin siinä syntyy semmonen jännä ''suhde''. Maailma on muuttunut aika paljon ja me ihmiset siinä mukana, mutta jotain samaa on aina olemassa. Tarttumapintaa, joka näyttää tutulta. Haikeaa ajatella niitä yläaste-Inan blogiaikoja. Niin söpöä ja teiniä, haha! ISO kiitos vielä. ♥

      Poista
  3. Täällä ollaan, oli ihana kuulla sinusta taas! Tuntuu, että sinulla on ollut tosi ihana kevät ja se välittyy myös tekstistä. Kivaa kesää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Ida että jätit kommentin! On motivaatiota kirjoittaa, kun tietää ettei kirjoita ihan tyhjille seinille. Kiitos ja mahtavaa kesää myös sulle, toivotaan että kelit tästä paranee! ;-)

      Poista
  4. Hepsala! Mäkin seurannut sun blogia koko 7 vuoden ajan :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau! Iso respect. <3 Kiitos, että oot vielä täällä.

      Poista
  5. Hepsala! Ihanaa lukea sun juttuja taas pienen tauon jälkeen. Oon useaan kertaan miettinyt, kun sun blogissa oon vieraillut, että mitäköhän sulle kuuluu. Nyt oli kiva saada vähän kuulumisia. Toivon koko sydämestäni, että pääset sinne kouluun. Sinä jos kuka oot sen ansainnut! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, ihana että oon käyny sun mielessä vaikka pidempi jakso hiljaiseloa onkin ollut takana. <3

      Poista
  6. Heipsala! Kiva kuulla susta pitkästä aikaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla. Kiva että jätit viestin. <3

      Poista
  7. Ihanaa että palasit! On ollukki ikävä sun tekstejä. Tänne kuuluu pientä kandistressiä mutta onneksi juhannus ja muuta kivaa tulossa :) toivon kovasti että pääset puheviestintää lukemaan! <3

    VastaaPoista
  8. Halipatsuippa rapapapapapaaa!

    VastaaPoista
  9. Oli ihanaa kuulla susta taas pitkästä aikaa. Toivottavasti jatkat vielä kirjoittelua! :)

    http://hevostytonelamaax.blogspot.fi

    VastaaPoista
  10. Oli ihanaa kuulla susta taas pitkästä aikaa. Toivottavasti jatkat vielä kirjoittelua! :)

    http://hevostytonelamaax.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! Ja näin olisi pyrkimys :-)

      Poista
  11. Hepsalaaa! Ihanaa taas kuulla susta täällä bloginkin puolella, vaikka Instagramissa sua seurailenkin aktiivisesti <3 Meikäläinen valmistu tässä keväällä amk:sta, ja nyt ois työntäyteinen kesä ihan mahtavassa työpaikassa. Tällä hetkellä elämä näyttää erittäin hyvältä <3 Oikein ihanaa kesää!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa! Pyrin kyllä tänne blogiin kirjoittaa syvällisemmällä tasolla kuulumisia, aina kun siltä tuntuu. Ihana kuulla että sulla pyyhkii hyvin ja oot nauttinu duunistasi. Iloista kesää <3

      Poista
  12. Ootko tullut uskovaiseksi kun koko ajan puhut jumalasta??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä uskonu Jumalaan aika kauan jo :-)

      Poista
  13. Matkitko vähän mmiisasia kun sekin Opiskelee puheviestintää??

    VastaaPoista
  14. Peukut pystyyn että pääset! :)

    VastaaPoista
  15. Ihana kun päivitit pitkästä aikaa! Pidän peukut pystyssä ja sormet ristissä että pääsisit tänä keväänä kouluun. :)
    Tykkään blogistasi erityisesti sen takia, että tuot uskoasi rohkeasti esille. Usein kirjoituksesi on hyvä muistutus siitä, miten ihmeellinen ja rakastava Jumala on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä! :)

      Poista
    2. Voi kiitos todella paljon! <3 Nää sanat merkitsee mulle ihan uskomattoman paljon. Useasti on ollut vaikeita hetkiä eikä aina tiedä miten pukisi omia ajatuksia/arvomaailmaa sanoiksi, koska vastustus on monesti todella kovaa. Siunausta teille ja kiitos ♥

      Poista
  16. Täällä sitä ollaan edelleen! Olipas ilonen yllätys huomata, että sulta on tullu pitkästä aikaa postausta. Vaikka kyllä toki seurailen snäpissä ja instassa, niin tykkään eniten lueskella täältä, miten elämä on maistunut. Ihanaa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, ihana kuulla että mun uusin postaus pitkän tauon jälkeen oli posiitivinen yllätys! Kiitos kivasta viestistä. ♥☻

      Poista
  17. Hepsala! :D Pidän peukut pystyssä sulle!

    VastaaPoista